PER ELS NENS DE 2 A 3 ANYS, ELS NOSTRES OBJECTIUS SÓN:

  

ÀREA D’EXPRESSIÓ PLÀSTICA:

  • Desenvolupament de la capacitat creadora.
  • Agilitat manual.

 

ÀREA SOCIAL:

  • Responsabilitat de tasques i conductes.

 

ÀREA DE LA NATURA:

  • Apropament a l’ambient natural.

 

ÀREA D’EXPRESSIÓ MUSICAL:

  • Educar l’oïda.
  • Ritme musical.

 

PSICOMOTRICITAT:

 

Tonicitat:

  • Aconseguir el major nombre de sensacions globals i segmentàries de tot el seu cos.
  • Saber reconèixer el seus membres o zones més importants.

 

Control postural:

  • Afiançament de la marxa. Automatització.
  • Adquisició d’una coordinació dinàmica general, segura i flexible.

 

Control respiratori:

  • Desenvolupament de la respiració bucal.
  • Iniciació a la respiració nasal.

 

Estructuració espacial:
 

  • Fer conscients les sensacions i percepcions.

ÀREA DE LLENGUATGE:

  • Utilització plural.
  • Utilització de pronoms. Ell, jo, meu, teu...
  • Desenvolupament de la espontaneïtat verbal.
  • Estructurar frases senzilles.
  • Saber respondre a preguntes per què? (sobre coses senzilles)
  • Entendre i aplicar adjectius a les persones i a les coses (net-brut, etc.)
  • Descriure les activitats que es van realitzant.
  • Adquisició de vocabulari.

 

 D’EXPRESSIÓ PLÀSTICA:

 

EXPERIÈNCIA AFECTIVA-SOCIAL

  • Ambientar al nen al seu entorn.
  • Desenvolupament de la espontaneïtat.
  • Desenvolupament dels hàbits de treball.
  • Desenvolupament dels hàbits de higiene personal i neteja.
  • Consciència de pertinença a un grup humà (família, classe...)
  • Complir els serveis encomanats (ordres)
  • Conservar l’entorn en el que es mou (classe, carrer, casa)
  • Aprendre jocs i respectar les seves lleis.
  • Adquirir l’hàbitat de parlar i d’escoltar (no més de 20m)

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA-PLÀSTICA:

  • Conèixer colors.
  • Manipular diversos materials.
  • Desenvolupament de la creativitat d’imaginació.
  • Educar la grafomotricitat (precisió i pressió digital)
  • Desenvolupament de l’expressió dinàmica.
  • Coordinació óculo-manual.

 

DESENVOLUPAMENT DE LA PERCEPCIÓ: 

  • Coordinació óculo-manual.
  • Conèixer colors.
  • Conèixer formes geomètriques (forma i mida)
  • Aconseguir hàbits d’observació visual.
  • Coneixement per tacte (suau - raspós, tou, dur...)
  • Desenvolupament de l’organització de l’espai (identificar i conèixer les   posicions espacials...de: davant, darrera; a dalt a baix, dins, fora; a prop...)
  • Desenvolupament de l’organització en el temps (dia i nit)
  • Coneixement  de la temperatura (fred -calent)
  • Desenvolupament de l’olfacte (bo, dolent, sense olor)
  • Desenvolupament del gust (dolç, salat, insípid)